Jak provést audit sociálních médií?
V mnoha odvětvích je vaše podnikání jen tak úspěšné, jako je vaše online přítomnost. Naučte se, jak je důležité používat audit sociálních médií k posouzení online výkonu vaší značky.
Co je audit sociálních médií?
Když podnik provádí audit sociálních médií, používá analytické nástroje k určení toho, jak si společnost vede na sociálních sítích oproti konkurenci. Když se podíváte na klíčové metriky, jako je počet sledujících, demografické údaje a míra zapojení, můžete identifikovat oblasti zlepšení, které vám pomohou dosáhnout marketingových cílů sociálních médií.
Proč je audit sociálních sítí důležitý?
Audit sociálních médií optimalizuje online přítomnost vaší značky tím, že upozorní na úspěchy a neúspěchy vaší stávající marketingové strategie na sociálních sítích. Používání kanálů sociálních médií jako marketingových nástrojů se stalo všudypřítomným a prominentním v mnoha různých typech průmyslových odvětví. Montáž marketingových kampaní na profily sociálních médií – s pomocí nástrojů digitálního marketingu – může pomoci přilákat nové uživatele a vybudovat zapojení se současnými sledujícími personalizovaným způsobem. S nesčetnými značkami, které soupeří o pozornost zákazníků online, vám audity sociálních médií poskytnou informace, které potřebujete k odlišení vašeho podnikání.
Kontrolní seznam auditu sociálních médií
Ačkoli si můžete zakoupit software pro zefektivnění procesu, je pravděpodobné, že již máte vše, co potřebujete k provedení důkladného auditu sociálních médií. Zde jsou základní součásti auditu sociálních médií:
- Informace o účtu sociálních médií : Chcete-li získat přístup k analýze pro každý profil sociálních médií, přihlaste se pomocí uživatelského jména a hesla. Budete také potřebovat znát uživatelská jména své značky, abyste mohli identifikovat falešné účty, určit, zda máte aktivní účty na všech populárních platformách, a regulovat integritu značky napříč každým profilem sociálních médií.
- Demografické údaje platformy sociálních médií : Sestavte nejaktuálnější údaje o demografických údajích uživatelů sociálních médií, abyste porozuměli svému publiku na každé platformě. To vám pomůže přizpůsobit vaši strategii sociálních médií tak, abyste vytvořili vysoce výkonný obsah.
- Tabulka nebo šablona : Cílem auditu sociálních médií je shromáždit informace, takže si vytáhněte tabulku nebo vyhledejte online bezplatnou šablonu auditu sociálních médií, která dokáže uspořádat vaše data.
Vyvinout vítěznou strategii sociálních médií vyžaduje poučit se z chyb a přizpůsobit se novým trendům, sociálním platformám a technologiím. Stanovte si pro svou značku dlouhodobé marketingové cíle na sociálních sítích, abyste tomu mohli přizpůsobit své úsilí na sociálních sítích a sledovat svůj pokrok.
Jak provést audit sociálních médií
Chcete-li provést audit sociálních médií, postupujte takto:
1. Uveďte všechny profily sociálních médií v šabloně nebo tabulce . Navštivte jednotlivé platformy sociálních médií a vyhledejte název své značky, abyste odhalili neaktivní nebo testovací účty nebo účty vydávající se za vaši značku. Vytvořte strategii pro řešení všech nežádoucích účtů, aby veškerý provoz šel na váš primární účet. Zkontrolujte méně zřejmé platformy sociálních médií – pokud například nevytváříte videoobsah, měli byste stále zkontrolovat platformy pro videa. Všimněte si také, zda vaše značka postrádá přítomnost na sociálních sítích na jakékoli platformě, a zjistěte, zda si potřebujete vytvořit nový účet, abyste prospěli vaší obsahové strategii.
2. Zkontrolujte integritu značky . Efektivní správa sociálních médií vyžaduje, abyste udržovali konzistentní značku napříč platformami. Budujte povědomí o značce tím, že budete udržovat konzistentní barevné schéma, tón, profilovou fotku a uživatelské jméno na všech svých profilech na sociálních sítích.
3. Zkontrolujte vestavěnou analýzu každé platformy . Všechny platformy sociálních médií mají analytické nástroje, které vám pomohou sledovat aktivitu na sociálních sítích. Do auditní tabulky zaznamenejte důležitá čísla, jako je počet sledujících, demografické údaje publika a metriky zapojení.
4. Seznam nejlepších příspěvků pro každý účet . Identifikujte všechny vzorce ve svém nejúspěšnějším obsahu, jako jsou hashtagy, typ příspěvku, tón nebo typ zapojení publika. Pokud stejný příspěvek fungoval na některých sociálních platformách lépe než na jiných, poznamenejte si rozdíl.
5. Vyhodnoťte, jak každý účet přispívá k vašim marketingovým cílům . Porovnejte svůj výkon na sociálních sítích s dlouhodobými cíli. I když jste nesplnili požadovaný standard, informace z auditu jsou výchozím bodem pro zlepšení vaší marketingové strategie. U každého sociálního profilu zjistěte, jak si obsah vedl u vaší cílové skupiny, zda určité typy příspěvků získaly lepší zapojení a zda by nějaké nové platformy mohly podpořit vaše marketingové cíle.
6. Zapojte se do sociálního naslouchání . Navštivte profily svých nejlepších konkurentů na sociálních sítích a poznamenejte si všechny úspěšné strategie. Zapisujte si, které příspěvky získaly nejvíce lajků a komentářů, a najděte vzory v úspěšném obsahu.
7. Aktualizujte svou strategii . Porovnejte svá nová analytická data s daty z předchozích auditů sociálních médií, abyste našli trendy. Prohlédněte si také demografická data uživatelů sociálních sítí, abyste si osvětlili, jaký obsah má na jednotlivých platformách nejlepší výkon. Poté vytvořte akční položky, které budete implementovat před dalším auditem sociálních médií.