Uživatelský průzkum: 4 uživatelské metody průzkumu
Společnosti mohou ke zlepšení funkčnosti produktu využívat metody uživatelského výzkumu, jako jsou fokusní skupiny, hloubkové uživatelské rozhovory a online průzkumy. Přečtěte si o různých typech uživatelského průzkumu.
Co je uživatelský průzkum?
V technologii a obchodu jsou uživatelským průzkumem informace a zpětná vazba získaná z interakcí skutečných uživatelů a zákazníků s produktem. Testování použitelnosti často zahrnuje cílové publikum, aby získal co nejlepší představu o kvalitativních a kvantitativních datech. Společnosti mohou pochopit skutečné potřeby uživatelů, když účastníci testují produkt v jejich přirozeném prostředí. Odpovědi skupiny uživatelů pomáhají zlepšit design produktu, uživatelské rozhraní a celkovou uživatelskou zkušenost.
Uživatelský průzkum je často synonymem pro výzkum UX, ale ten se obvykle zaměřuje spíše na proces vývoje produktu než na následný návrh uživatelského dojmu. Společnost může například použít A/B testování, aby pochopila, jak lidé interagují se dvěma různými produkty v rámci výzkumu UX, aby se rozhodli, který proces návrhu bude pokračovat. Uživatelský průzkum je spíše o chování uživatelů s produktem, který je již na trhu.
Proč je uživatelský průzkum důležitý?
Průzkum uživatelské zkušenosti je pro obchodní praktiky zásadní z několika klíčových důvodů. Na ekonomické úrovni zúčastněné strany zdůrazňují, jak dobře zákazníci dostávají produkty, což souvisí s prodejem a růstem společnosti. Společnosti mohou využívat kvantitativní a kvalitativní výzkum k identifikaci a pochopení uživatelských osobností . To informuje designéry a obchodníky o tom, co uživatelé chtějí a jak budou nejlépe interagovat s produkty.
2 Hlavní typy uživatelského průzkumu
Společnosti si musí stanovit cíle výzkumu, aby z průzkumu uživatelů vytěžily maximum. Dvě hlavní kategorie uživatelského výzkumu jsou kvantitativní a kvalitativní výzkum:
- Kvantitativní výzkum : Společnosti získávají kvantitativní analýzu z výzkumných metod, které požadují číselné odpovědi na otázky. Hodnocení, jako jsou průzkumy nebo dotazníky, nabízejí jasné otázky, na které uživatelé odpovídají „ano“ nebo „ne“ nebo hodnocení na stupnici. Příkladem může být otázka „Jak jste spokojeni s tímto produktem?“ Uživatel může odpovědět číslem od jedné do pěti, kde jedna je velmi nespokojen a pětka je velmi spokojena. Tyto statistiky osvětlují zákaznickou zkušenost a problémy s použitelností a tento průzkum trhu může poskytnout informace o marketingových a designových rozhodnutích.
- Kvalitativní výzkum : Obecně kvalitativní data zahrnují shromažďování anekdot a příběhů od cílových uživatelů, aby slyšeli vlastními slovy o jejich zkušenostech s produktem. Kvalitativní metody pro sběr výzkumu mohou zahrnovat pozorovací terénní studie nebo otevřené otázky v ohniskových skupinách.
4 Metody uživatelského výzkumu
Použití mnoha výzkumných metodologií může mít významnou návratnost investic (ROI). Zvažte následující techniky uživatelského průzkumu:
1. Deník studie : Tato kvalitativní studie žádá uživatele, aby napsali o svých zkušenostech s produktem v podobnou denní dobu během určitého období. Tato metoda pomáhá udržovat vzdálenost mezi značkou a uživatelem a umožňuje účastníkovi používat produkt nezávisle bez vlivu sugestivních otázek.
2. Osobní pohovory : Vedení osobních pohovorů může nabídnout bohatší analýzu použitelnosti produktu a bolestivých bodů zákazníků. Rozhovory mohou kombinovat kvalitativní a kvantitativní metody. I když tyto rozhovory mohou obsahovat jednoduché škálované otázky s číselným hodnocením, poskytují také příležitost pro uživatelské anekdoty a myšlenky bez zábran, které tvoří robustní metodu kvalitativního výzkumu. Ty zaberou více času, ale mohou nabídnout významnější poznatky.
3. Fokusní skupiny : Pro vytvoření fokusních skupin si společnosti přivádějí externího moderátora, aby usnadnil skupinu uživatelů. Diskuse, které následují, mohou poskytnout cenné poznatky o problémech použitelnosti.
4. Online průzkumy : Kvantitativní studie, jako jsou dotazníky s otázkami ano/ne nebo ty, kde uživatelé hodnotí vlastnosti produktu na číselné škále, poskytují jasné metriky, které odhalují efektivitu kontroly kvality a následně, jak funguje proces vývoje.