Cíle vedení, které si můžete stanovit, abyste se stali lepším vůdcem
Cíle vedení jsou cíle, které si lídři mohou stanovit, aby rozvinuli své dovednosti nebo talent jako vůdce. Cíle vedení si můžete stanovit vytvořením plánu rozvoje vedení s proveditelnými a měřitelnými kroky.
Jaké jsou cíle vedení?
Cíle vůdcovství jsou měřitelné a dosažitelné cíle, které si lídři stanoví, aby jim pomohly v průběhu času rozvíjet lepší vůdčí schopnosti nebo manažerské dovednosti. Stanovení cílů je kritickou součástí rozvoje vedení a profesního rozvoje a může být užitečné pro podnikatele a lídry v jakékoli firemní kultuře nebo prostředí k rozvoji nových dovedností, jako je sebekázeň nebo aktivní naslouchání.
Jak nastavit cíle vedení
Pokud chcete zlepšit své vlastní vůdčí schopnosti stanovením cílů, můžete si vytvořit plán rozvoje vedení, který určí vaše dlouhodobé cíle nebo krátkodobé cíle v rámci vaší vedoucí pozice.
1. Analyzujte své silné a slabé stránky . Nejprve si udělejte inventuru, v jakých oblastech vynikáte a kde se potřebujete zlepšit. Pokud například zjistíte, že jste dobří ve sdělování informací v písemné konverzaci nebo mezi sebou, ale máte problém tyto informace prezentovat před skupinou, můžete se zaměřit na to, abyste se stali lepším veřejným řečníkem.
2. Vytvořte akční plán . Váš plán rozvoje vedení by měl zahrnovat akční plán s milníky a pravidelnými kontrolami hodnocení vedení, které vám pomohou dosáhnout vašich obchodních cílů. Pokud se například chcete stát lepším rádcem svých přímých podřízených, můžete si načrtnout plán krok za krokem. Můžete například nejprve zahájit konverzaci, abyste se dozvěděli o jejich zájmech, pak najít příležitosti, které odpovídají jejich zájmům, pak se s nimi spojit, abyste viděli jejich pokrok a pomoci jim vyřešit případné překážky, a nakonec je důsledně žádat o zpětnou vazbu, aby cítili podporu. v průběhu celého procesu.
3. Vyžádejte si zpětnou vazbu a radu . Konstruktivní kritika vám může pomoci růst jako vůdce. Během týmových schůzek si můžete vyžádat zpětnou vazbu, která vám pomůže identifikovat oblasti, které jste při vytváření akčního plánu možná přehlédli nebo kde byste se mohli zlepšit. Můžete také požádat o radu jiné vedoucí, jejichž styl vedení chcete napodobit.
Příklady cílů vedení, které si můžete nastavit
Bez ohledu na to, jak silný jste vůdce, existují oblasti, na které se můžete zaměřit, abyste rozšířili své dovednosti. Zde je několik příkladů cílů vedení, které si můžete nastavit, abyste se stali efektivnějšími lídry:
- Staňte se přizpůsobivější : Procesy, práce a organizační struktury týmu se neustále mění. Schopnost efektivně se přizpůsobit těmto změnám je jednou z mnoha vůdčích vlastností, které vám mohou pomoci v pracovním prostředí prosperovat. Abychom vám na této cestě pomohli, můžete studovat situace, kdy jste se snažili přijmout změnu, a určit, kde se můžete zlepšit.
- Lepší řízení času : Upřednostňování pracovního vytížení sebe a svých zaměstnanců je pevnou vlastností úspěšných lídrů. Vedoucí potřebuje vědět, jak žonglovat s několika termíny a také s plány více lidí, aby bylo možné správně řídit projekt; jinak budou úkoly nedokončeny a projekty by mohly selhat. Můžete vyniknout v řízení času tím, že se rozhodnete, čemu byste měli dát přednost, řeknete „ne“ úkolům, které nemůžete dokončit, a udržíte si pořádek.
- Více delegovat : Delegováním se můžete stát lepším vůdcem. Vedoucí se zkušenostmi ví, že delegování úkolů na své přímé podřízené místo toho, aby je přebírali sami, může být přínosem pro všechny. A implementace správných dovedností delegování mezi členy týmu může vybudovat důvěru v zaměstnance. Abychom vám pomohli zlepšit se v delegování, můžete zajistit, že svému týmu poskytnete všechny správné zdroje, zadáte úkoly přímého hlášení, které jsou v souladu s jejich dovednostmi, a povzbudí zaměstnance, aby kladli otázky nebo hledali radu, když narazí na překážku.
- Rozvíjejte své schopnosti řešit problémy : Jedním z nejdůležitějších rysů vedení je řešení problémů. Pravidelně se objevují obtížné scénáře a k vytváření řešení potřebujete kritické myšlení . Silné vedení ví, jak řešit problémy, které se objeví, a přirovnat je k celkovému obrazu. Můžete se stát lepším řešitelem problémů, když pochopíte problém a to, jak ovlivňuje vaši práci, určíte několik řešení a vymyslíte způsob, jak sledovat, zda řešení funguje.
- Zlepšete své komunikační dovednosti : Efektivní komunikace je pro skvělého vůdce klíčová, protože manažer musí jasně vysvětlit procesy a pokyny svému přímému podřízenému. Musí být dobří komunikátoři a schopni cvičit aktivní naslouchání. Chcete-li se stát lepším komunikátorem, můžete si své sdělení předem procvičit, všímat si toho, co můžete sdělit neverbálně, a respektovat čas ostatních lidí.
- Zvyšte týmovou práci : Lidé ve vedoucích rolích jsou stále členy týmu. Efektivní vedení znamená, že členové týmu vědí, jak zapojit všechny členy týmu do projektu a spolupracovat na dosažení společného cíle. Týmovou práci můžete podpořit tím, že poskytnete příležitosti, kde mohou zaměstnanci spolupracovat, nastavíte jasně definované role a odpovědnosti a investujete do nástrojů, které ke spolupráci používáte.
- Zdokonalte své rozhodovací schopnosti : Nejlepší lídři mají schopnost přijít a učinit rozhodnutí; měla by to být jedna z jejich klíčových kompetencí. Efektivní vedení znamená zavolat, když musíte udělat těžká rozhodnutí. Chcete-li se stát lepším rozhodovatelem, podívejte se na klady a zápory, přemýšlejte o tom, jak sdělíte své rozhodnutí ostatním, hledejte různé perspektivy a naučte se, jak k situaci přistupovat klidně.