i-Obchod

Váš rádce ve světě obchodu a financí

Inspirace Novinky Ostatní Podnikání Tipy & rady

AI Marketing: Jak používat marketing s umělou inteligencí

Marketing s umělou inteligencí využívá nástroje umělé inteligence ke studiu dat o zákaznících, předpovídání chování zákazníků a zvýšení jejich zapojení tím, že pošle správnou zprávu ve správný čas. Naučte se implementovat marketingové úsilí AI.

Co je marketing AI?

AI marketing, zkratka pro marketing umělé inteligence, využívá strojové učení a analýzu dat v reálném čase, aby získal přehled o zákaznících a lépe informoval, zefektivnil a optimalizoval úsilí v oblasti digitálního marketingu. Marketingové týmy využívají umělou inteligenci ke shromažďování informací o cílovém publiku a efektivnímu plnění potřeb zákazníků . Využití AI marketingu může marketérům pomoci implementovat marketingové nástroje na ovlivnitelné části zákaznické cesty .

Příklady AI marketingu mohou zahrnovat vyskakovací okno, když si zákazníci koupí knihu online, aby zjistili, zda si chtějí přidat záložku, nebo automatický e-mail, který přijde do schránky člověka v době, kdy si předtím prohlížel prodejní nabídky. Získaná marketingová data informují o tom, jak se společnosti prezentují zákazníkům, aby proměnily prohlížení v nákup.

3 Výhody používání AI v marketingu

Algoritmy AI založené na datech mohou být přínosem pro marketingové kampaně. Některé způsoby, jak může tato marketingová technologie pomoci společnostem, zahrnují:

1. Jasná segmentace : Vylepšete svůj e-mailový marketing a tvorbu obsahu pomocí marketingových nástrojů AI. Věda o datech AI pomáhá obchodníkům rozdělit zákazníky do různých kategorií: podle míry otevření řádku předmětu, historie nákupů, preferencí utrácení a dalších. Jasná segmentace trhu může informovat o marketingových aktivitách a informacích pro různé segmenty.

2. Zlepšení zákaznické zkušenosti : Chatboti jsou součástí moderního marketingu a mohou pomoci zlepšit vztahy se zákazníky. Automatizace odpovědí ukazuje pozornost a dokáže rychle vyřešit problémy zákazníků.

3. Zvyšte návratnost investic : AI se neustále aktualizuje a učí se z analýzy dat v databázích CRM . Marketéři mohou na základě těchto poznatků posunout své úsilí na další úroveň, aby lépe zacílili na své publikum a zvýšili své tržby z prodeje a návratnost investic.

4 typy marketingu AI

AI marketing má mnoho podob; některé příklady zahrnují:

1. Velká data : Umělá inteligence umožňuje marketingovým týmům procvičovat rozhodování založené na datech. Velká data popisují velký objem dat registrujících se při vysokých rychlostech. Velká data umožňují společnostem snadněji přiřazovat hodnoty napříč kanály a rozhodovat se na základě proměnných, které se rozhodnou analyzovat.

2. Chatboti : Chatboti jsou roboti, kteří komunikují se zákazníky při nakupování na webu společnosti. Obvykle se ve spodní části obrazovky zobrazí pole s automatickými odpověďmi. Robot může nasměrovat prohlížeče na zástupce zákaznických služeb pro složité otázky.

3. Návrhy obsahu : Podobně jako streamovací platformy poskytují divákům personalizovaná doporučení na základě předchozích zhlédnutí, může technologie AI nakupujícím nebo předplatitelům sdělit, na co se mají dívat příště, na základě obsahu nebo klíčových slov SEO ( optimalizace pro vyhledávače ). Návrhy obsahu povzbuzují lidi, aby trávili více času na daném webu a procházeli stránky před nadějným nákupem, což je přínosem pro prodej prostřednictvím elektronického obchodu.

4. Pop-up reklamy : Marketingové týmy mohou přednastavit reklamy, které se budou zobrazovat, když zákazníci nakupují online. Tyto reklamy mohou obsahovat doplňkové položky nebo informace o prodeji. Display reklama může efektivně zvýšit prodej.

Jak používat AI v marketingu

Stejně jako u každé marketingové strategie musí být iniciativy AI dobře promyšlené, aby maximalizovaly dopad. Zvažte následující osvědčené postupy pro vytvoření marketingového plánu AI:

  • Najměte talenty pro datovou vědu . Velká data vás mohou zahltit. Najměte si správné lidi, aby analyzovali data, abyste mohli správně používat své informace, překládat je nadřízeným a činit obchodní rozhodnutí na základě těchto souvislostí.
  • Udržujte kvalitu dat . AI marketing je jen tak dobrý, jak dobrá jsou data, která přijímá a analyzuje. Podle potřeby rozšiřte datová pole, některým věnujte větší pozornost a na základě zjištění rychle určete jejich roli ve spotřebitelských zvycích.
  • Metriky jmen . Poznejte své cíle a zjistěte, jak vám nástroje umělé inteligence mohou pomoci je realizovat. Chcete-li dosáhnout nejlepších výsledků, začněte v malém a postupem času své úsilí rozšiřujte.
  • Dodržujte dobré standardy ochrany soukromí . Než se ponoříte do marketingu AI, ujistěte se, že vaše datové standardy nepřekračují žádné právní hranice, abyste si udrželi důvěru spotřebitelů.