Inovační proces: 4 kroky k inovaci
Společnosti, které inovují, s větší pravděpodobností udrží náskok na dnešním konkurenčním trhu. Seznamte se s inovačním procesem, což jsou kroky, které můžete podniknout, abyste uvedli svůj nápad do pohybu.
Co je inovace?
Obchodní inovace je akt zavedení něčeho nového do společnosti – ať už jsou to nové produkty, nové trhy, obchodní model atd. – s cílem znovu oživit společnost a podpořit novou hodnotu a růst. Inovace spočívá v tom, že vedoucí pracovníci přicházejí s kreativními nápady (nebo jim naslouchají) a poté využívají strategické řízení inovací k úspěšné realizaci nových obchodních nápadů.
Jaký je význam inovací?
Inovace vám umožní jít vpřed. Zde je několik důvodů, proč jsou inovace důležité:
1. Inovace rozvíjí vaše podnikání . Obchodní růst znamená v konečném důsledku zvýšení vašich zisků. Pokud úspěšně inovujete, můžete přidat hodnotu vaší společnosti. Můžete také pomoci své firmě vyhnout se plautu.
2. Inovace vám pomáhají využívat výhody nových technologií . Technologie (a zejména umělá inteligence) se vyvíjejí rychleji než kdykoli předtím, což znamená, že mohou existovat nové, efektivnější technologie pro výrobu lepších produktů, nabízení vašich služeb, marketing vašeho podnikání nebo sledování vašeho výkonu pomocí analýzy . Využitím těchto nových technologií pro inovaci procesů budete moci optimalizovat své podnikání a získat konkurenční výhodu .
3. Inovace vás udrží před konkurencí . S rychle se měnícím trhem existuje více konkurenčních podniků než kdykoli předtím. Inovativní myšlení vám může pomoci předvídat trh a držet krok s potřebami zákazníků. Pokud vaše firma neinovuje, budete sledovat, jak inovativní společnosti přinášejí na trh nové nápady, a vy se budete muset snažit udržet krok.
Co je to inovační proces?
Inovační proces je rámec pro řešení snah o inovace v podnikání, který udrží váš inovační tým soustředěný a organizovaný. Zde jsou hlavní kroky pro uvedení nových nápadů do života:
1. Generování nápadů : Inovační proces začíná brainstormingem. Společnost obvykle identifikuje buď potřebu na trhu nebo oblasti růstu pro stávající produkty, výrobní procesy nebo obchodní plány. Odrážet nápady od členů týmu vám může pomoci zdokonalit se v tom, jaké typy inovací budou společnosti nejvíce prospěšné a které jsou nejschůdnější. Máte-li úspěšný produkt, který by mohl lépe reagovat na potřeby zákazníků, zvažte postupné inovace, abyste svůj produkt postupně zlepšovali. Pokud máte pocit, že vaše společnost potřebuje efektivnější strukturu, organizační inovace mohou upravit rozdělení odpovědností mezi váš tým. Nebo pokud máte velký nápad, který by mohl otřást trhem, provedení radikální inovace může vaši společnost odlišit.
2. Screening : V této fázi si projděte klady a zápory, abyste se ujistili, že máte životaschopný nápad, než nalijete zdroje do dalšího inovačního úsilí. Ať už máte za cíl inovovat vývoj vašeho produktu nebo nový obchodní plán, vytvořte mezi členy svého týmu inovační kulturu, která si cení transparentnosti a otevřenosti.
3. Výzkum : Jakmile se usadíte na nápadu, váš inovační tým by měl provést veškerý výzkum, plánování a analýzy nezbytné k realizaci vašeho nápadu. Pokud vaše inovační strategie zahrnuje vytvoření vylepšeného nebo nového produktu, cílem této fáze je vytvořit minimální životaschopný produkt (MVP) – základní verzi vašeho požadovaného produktu, která obsahuje pouze klíčové funkce – předtím, než nalijete značné zdroje do komerčního vývoje. Velcí inovátoři v historii jako Henry Ford a bratři Wrightové spoléhali na tuto strategii prototypování, aby uvedli své nápady do života.
4. Vývoj : Specifika závisí na typu inovace, ale právě tehdy se utvářejí inovativní nápady. Fáze výzkumu by měla poskytnout všechny informace potřebné k vytvoření konkrétního plánu pro finalizaci vašeho produktu, procesu, obchodního plánu nebo jiné inovace. Toto je také vhodná doba pro získání zpětné vazby, abyste identifikovali oblasti zlepšení.